Retourneren

Hoe moet ik mijn bestelling retourneren?

Meld je retour aan via: retour.vd.nl en volg de stappen in je scherm. 

moet ik betalen voor retourneren?

De retourkosten zijn voor eigen rekening. Wel kunnen we je (binnen Nederland) een gereduceerd tarief aanbieden. Wanneer je je retourzending aanmeldt, ontvang je een PostNL retourlabel van ons. We houden hiervoor € 5,75 in op je terugbetaling. Heb je een bestelling die naar meerdere verkooppartners moet worden teruggestuurd, dan betaal je alsnog maximaal € 5,75.
Je kunt ook kiezen voor een andere pakketdienst. Meld ook dan je retourzending aan en geef aan dat je het pakket zelf, op eigen kosten, wilt retourneren.
Heb je verzendkosten betaald? Dan krijg je die uiteraard van ons terug (bij retournering van de gehele bestelling).

hoe snel is mijn retour verwerkt?

Het verwerken van je retour duurt gemiddeld een week. Bij grote drukte, zoals tijdens grote acties en sale, kan het iets langer duren. Zorg ervoor dat je je retour hebt aangemeld dat versnelt de verwerking van je retour. Je ontvang van ons een e-mail zodra het retour verwerkt is. Wij betalen je uiterlijk binnen 10 werkdagen terug.

Hoe en wanneer word ik terugbetaald?

Zodra je retour is ontvangen en verwerkt door onze verkooppartner ontvang je van ons een e-mail. Het bedrag wordt, uiterlijk binnen 10 werkdagen gecrediteerd. We storten het bedrag terug naar het betaalmiddel waarmee je betaald hebt. Maakte je gebruik van achteraf betalen? Dan verrekenen we het retourbedrag op je factuur. Heb je bezorgkosten betaald omdat je bestelling minder dan 50.- was, dan betalen we die ook aan je terug als je je volledige bestelling hebt geretourneerd.

Hoe kan ik mijn artikel ruilen?

Ruilen is helaas niet mogelijk. De snelste manier is om een nieuwe bestelling te plaatsen en het andere artikel te retourneren.

Hoe verrekent V&D een retour met een kortingscode?

Als je een kortingscode hebt gebruikt bij het plaatsen van je bestelling, kan deze komen te vervallen bij het gedeeltelijk retourneren van je bestelling. Zodra het totaalbedrag van de resterende artikelen onder het bedrag van de voorwaarden uitkomt, vervalt helaas ook de korting. In alle andere gevallen ontvang je, zodra de retourzending verwerkt is, een nieuwe kortingscode voor een volgende bestelling.

Moet ik het retourlabel printen?

Ja, je kunt helaas het label nog niet op je mobiel laten zien bij een PostNL pakketpunt.

Wat zijn de retourvoorwaarden?

  • De wettelijke retourtermijn is 14 dagen. De retourtermijn gaat in op de dag dat je het artikel ontvangt.
  • Het artikel zit in de originele verpakking.
  • Het artikel is niet gedragen of gebruikt.
  • Het originele label zit er nog aan.

Wat is het retouradres?

Je krijgt het juiste retouradres voor jouw artikel als je je retourzending aanmeldt op retour.vd.nl. Zo weet je zeker dat je het juiste retourlabel hebt.

Het artikel dat ik retour wil sturen voldoet niet aan de voorwaarden?

Wanneer je een artikel buiten de gestelde voorwaarden terugstuurt komt de betalingsverplichting niet te vervallen. Neem in geval van twijfel contact op met onze klantenservice op 020 - 225 11 75 of via ons contactformulier. Als je een beschadigd artikel hebt ontvangen meld dit dan in je account*. De wettelijke voorwaarden voor beschadigde retouren zijn hierbij van kracht.
LET OP: Retourzendingen zijn voor risico van de koper. V&D is niet aansprakelijk voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Vraag altijd om een verzendbewijs met Track & Trace-code en bewaar deze goed.